Lev Gustík získal ocenění Nejlepší turistický produkt

Publikováno: 26.04.2021

Soutěž s Gustíkem v Hradci Králové

Společná letní soutěžní kampaň města Hradec Králové a destinačního managementu Hradecko „Hradec Králové a Hradecko se lvem Gustíkem“ získala v prestižní soutěži Velká cena cestovního ruchu 2020/2021 v kategorii Nejlepší turistický produkt 1. místo. 

Ve čtvrtek 15. dubna 2021 byla slavnostně předána ocenění vítězům Velké ceny cestovního ruchu 2020/2021. Ve čtrnáctém ročníku této prestižní soutěže vyhlašované komunikační agenturou COT group byli oceněni autoři nejlepších kampaní, turistických produktů, elektronických projektů a také aktivit vedoucích k restartu cestovního ruchu. Ceremoniál se odehrál během online konference Travelcon, kterou zorganizovala Jihočeská centrála cestovního ruchu. Smyslem Velké ceny cestovního ruchu je upozornit širokou i odbornou veřejnost na pozoruhodné a inspirativní turistické produkty, obzvláště vydařené marketingové kampaně či elektronické projekty v oblasti turismu.

Projekty přihlášené do soutěže hodnotily poroty složené z odborníků na příslušnou problematiku (marketing, grafický design, destinační management apod.). A práce měli porotci nebývalé množství – navzdory faktu, že na cestovní ruch loni dopadla koronavirová krize, zaregistroval organizátor soutěže rekordní množství přihlášek!

V Kategorii Nejlepší turistický produkt porota hodnotila zejména nápaditost produktu nebo balíčku, propojení s jinými produkty a službami, oslovení cílové skupiny, obchodovatelnost a také pozitivní přínos pro daný region. 

Podle hodnocení poroty je „Hradec Králové a Hradecko se lvem Gustíkem“ „zábavně zpracovaná kampaň, která přiblíží Hradec Králové zástupcům nejmladší cílové skupiny a dopřeje jim zábavné poznávání destinace“. Pojetí kampaně je „nápadité, hravé, cílová skupina je jasně specifikovaná, komunikace dobře zacílena, je zapojena široká skupina partnerů“. Porota na projektu ocenila zejména „velmi pěkné zapojení komerčních subjektů a dobře zvolený mediamix“ a přidala i doporučení do budoucna.  

Společná letní soutěžní kampaň města Hradec Králové a destinačního managementu Hradecko vznikla v létě 2020 na podporu cestovního ruchu po jarní vlně epidemie COVID. Cílem kampaně bylo nalákat zejména rodiny s dětmi do 10 let k návštěvě města a zajímavostí Hradce Králové a Hradecka k využití ubytovacích kapacit ve městě, zejména Kempu Stříbrný rybník. Průvodcem kampaní je hradecký lev Gustík – postava lva vychází z městského znaku, na kterém lev drží písmeno G. Písmeno G symbolizuje název města Hradec, dříve nazývaného Gradec. Proto i jméno lva Gustíka začíná písmenem G. Do kampaně se zapojilo 31 atraktivit v Hradci Králové a 13 subjektů na Hradecku. Gustík zval třeba k výstupu na Bílou věž, k plavbě na parníčku, jízdě turistickým vláčkem, lákal je k hravému poznávání světa loutek v Labyrintu Divadla Drak, k objevování vesmíru na Hvězdárně a planetáriu, zkoumání obnovitelných zdrojů v labské elektrárně Hučák. Vybízel k zábavným a naučným procházkám v městských lesích, pátrání po lvích motivech v ulicích města, vodním hrátkám anebo k adrenalinovým aktivitám. K projektu vnikl nový web gustik.cz, propagační materiály i reklamní předměty. Na navštívených místech děti sbíraly samolepky, které lepily do letáku – hrací karty, za všech osm samolepek získaly odměnu v infocentru na Eliščině nábřeží ve formě dřevěné magnetky lvíčka Gustíka a CD s pohádkami z městských lesů. 

Projektu „Hradec Králové a Hradecko se lvem Gustíkem“ se podařilo aktivně zapojit dosud největší počet aktérů cestovního ruchu. V rámci soutěže bylo za zakoupené vstupenky nebo splnění úkolů rozdáno 35 tisíc obrázkových samolepek. Projekt byl ze strany zapojených subjektů i veřejnosti velmi dobře hodnocen a bude aktivně pokračovat i v roce 2021. 

Lev Gustík získal ocenění Nejlepší turistický produkt: Hradec Králové (hradeckralove.org)


Novinky města: Hradec Králové
Královské věnné město: Hradec Králové