Brány královských věnných měst otevřené...

VII. | Za ohnivou sviní na hrad Svojanov

délka: 47,5 km | náročnost: střední
kola: MTB, cross

4104 modrá Polička –> Baldský les |6 km| –> Stašov –> Rohozná –> Hrad Svojanov |20,5 km|; 104 Hrad Svojanov –> Svojanov |2,0 km|; neznač., (5085) Svojanov –> Hartmanice –> Bystré –> Nedvězí  –> Korouhev |19,4 km|; 4106 červená Korouhev –> Jelínek –> Polička |5,6 km|

• Popis trasy
Okruh je z více než poloviny vyznačen. Neznačený úsek odbočuje na začátku obce Svojanov přes most doprava a vede po zelené turistické značce přes Hartmanice a Bystré do Panského lesa. Na rozcestí pod vrchem Jaroška odbočuje doprava a po polní cestě vede do obce Nedvězí. V lese Královec 2 km za obcí Nedvězí odbočuje trasa ze silnice doleva na lesní a polní cestu, přechází přes silnici Jimramov – Korouhev a po polní cestě pod vrchem Bezděk pokračuje směrem do Korouhve. Zde odbočuje doleva a po silnici přes obec vede po cyklotrase č. 5085 kolem kostela. Na SZ konci obce odbočuje doprava na červenou cyklotrasu č. 4106. Velmi kopcovitá, ale krásná trasa s mnoha úseky s prudkým stoupáním a klesáním vede po polních a lesních nezpevněných i zpevněných cestách, místních asfaltových komunikacích a silnicích II. a III. třídy.

• Zajímavosti na trase
Památky města Polička (gotické hradby, rodná světnička hudebního skladatele Bohuslava Martinů ve věži kostela sv. Jakuba, barokní radnice, morový sloup, Centrum Bohuslava Martinů) a městečka Bystré; kaple sv. Jana Nepomuckého; Poličské přehrady; hrad Svojanov; Korouhev, Šibeniční vrch; lidová architektura v obcích na trase.

Odpočinková místa: Poličské přehrady; odpočívadlo Baldský les; hrad Svojanov; restaurace a pohostinství Svojanov, Bystré, Stašov, Hartmanice, Korouhev; Šibeniční vrch; restaurace a park v Poličce.

Vyhlídky do kraje: Polička – věž kostela sv. Jakuba; okraj Baldského lesa, úsek kamenolom Stašov – Rohozná; hláska hradu Svojanov; úsek Svojanov – Nedvězí; kopec Bezděk u Korouhve; Jelínek.

• Mapa

• Profil trasy

• Inline stezka
Inline v Poličce i v dešti! Nová inline dráha na poličském zimním stadionu nabízí vyžití všem, kteří mají rádi jízdu na kolečkových bruslích, zahrát si můžete hokejbal, florbal, futsal a další.